Karty

Karty debetowe

Karty debetowe

Karty Visa Business oraz Mastercard Business to proste i bezpieczne rozwiązania finansowe dla Twojej firmy

Możesz nią opłacać wydatki związane z jej działalnością. To karta dla Ciebie i Twoich pracowników. Otrzymasz ją do rachunku bieżącego lub pomocniczego w PLN.

Kartą możesz płacić kiedy chcesz – w sklepach stacjonarnych i w Internecie, w Polsce i za granicą. 

 

Kartą możesz:

  • płacić mobilnie telefonem, zegarkiem lub opaską

Dodaj kartę do cyfrowego portfela Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay lub Xiaomi Pay i zobacz jakie to proste▶️

Więcej na stronie www.sgb.pl/mobilne

  • szybko i wygodnie płacić zbliżeniowo – do 100 zł bez podawania PIN-u

Czasem PIN również może być jednak wymagany, kiedy płacisz zbliżeniowo mniej niż 100 zł.

Pamiętaj, karta jest bezpieczna!
 oprócz obecnego limitu pojedynczej płatności zbliżeniowej bez PIN-u (100 zł), obowiązuje dodatkowo łączny dzienny limit płatności bez PIN-u (300 zł),
 kiedy wartość kolejnego zakupu zbliżeniowo bez PIN-u danego dnia powoduje przekroczenie łącznego limitu 300 zł, otrzymasz prośbę o podanie PIN-u – niezależnie od kwoty tej płatności

  • płacić bezpieczne w Internecie

Dzięki bezpłatnej usłudze 3D-Secure.

  • zarządzać w aplikacji SGB Mobile

SGB Mobile to usługa bankowości mobilnej dla klientów indywidualnych oraz firm oferowana przez SGB-Bank S.A. oraz wybrane banki spółdzielcze SGB. Szczegóły oferty, w tym informacje o opłatach i prowizjach za korzystanie z produktów i usług w ramach bankowości mobilnej, wymagania techniczne, zakres funkcjonalności, kategorie użytkowników aplikacji mobilnej, regulamin korzystania z aplikacji mobilnej SGB Mobile oraz lista banków spółdzielczych SGB oferujących możliwość korzystania z aplikacji SGB Mobile dostępne są na stronie www.sgb.pl/sgbmobile.

  • wypłacać gotówkę z bankomatu oraz podczas płatności kartą za zakupy

W sklepach oznaczonych znakiem cashback/Płać kartą i wypłacaj.

Dodatkowe korzyści

  • Kontrola wydatków w bankowości internetowej i mobilnej.

Pamiętaj

  • W razie utraty karty należy ją natychmiast zastrzec. Zrób to przez bankowość internetową lub aplikację, albo zadzwoń na bezpłatną Infolinię SGB.
  • Zasady naliczania opłat i prowizji oraz ich wysokość znajdziesz w dokumencie Taryfy Opłat i Prowizji naszego banku.

Kartą możesz:

  • płacić mobilnie telefonem, zegarkiem lub opaską

Dodaj kartę do cyfrowego portfela Google Pay, Apple Pay, Garmin Pay, Fitbit Pay lub Xiaomi Pay i zobacz jakie to proste! ▶️

Więcej na www.sgb.pl/mobilne

  • szybko i wygodnie płacić zbliżeniowo – do 100 zł bez podawania PIN-u

Czasem PIN również może być jednak wymagany, kiedy płacisz zbliżeniowo mniej niż 100 zł.

Pamiętaj!
– 
oprócz obecnego limitu pojedynczej płatności zbliżeniowej bez PIN-u (100 zł), obowiązuje dodatkowo łączny dzienny limit płatności bez PIN-u (300 zł),
– 
kiedy wartość kolejnego zakupu zbliżeniowo bez PIN-u danego dnia powoduje przekroczenie łącznego limitu 300 zł, otrzymasz prośbę o podanie PIN-u – niezależnie od kwoty tej płatności

  • płacić bezpiecznie w internecie

Dzięki bezpłatnej usłudze 3D Secure.

  • zarządzać kartą w aplikacji SGB Mobile

SGB Mobile to usługa bankowości mobilnej dla klientów indywidualnych oraz firm oferowana przez SGB Bank S.A. oraz wybrane banki spółdzielcze SGB. Szczegóły oferty, w tym informacje o opłatach i prowizjach za korzystanie z produktów i usług w ramach  bankowości mobilnej, wymagania techniczne, zakres funkcjonalności, kategorie użytkowników aplikacji mobilnej, regulamin korzystania z aplikacji mobilnej SGB Mobile oraz lista banków spółdzielczych SGB oferujących możliwość korzystania z aplikacji SGB Mobile dostępne są na stronie www.sgb.pl/sgbmobile.

  • w razie potrzeby wypłacić gotówkę z bankomatu.

Pamiętaj! Za wypłatę gotówki w bankomacie bank może naliczyć odsetki.

Dodatkowe korzyści

  • Kontrola wydatków w bankowości internetowej i mobilnej.

Jak działa karta

  • Karta rozliczana jest w miesięcznych cyklach, tzw. okresach rozliczeniowych.
  • Po zakończeniu każdego okresu rozliczeniowego generujemy wyciąg, czyli zestawienie wszystkich dokonanych i rozliczonych transakcji w tym cyklu.
  • Na zestawieniu wskazana jest termin, w jakim należy spłacić zadłużenie. Możesz spłacić całość zadłużenia lub jego część. Minimalna wysokość spłaty wykorzystanego limitu to 5%, min. 50 złotych.
  • Jeśli jednorazowo spłacisz całość zadłużenia w terminie, nie zapłacisz żadnych odsetek od transakcji bezgotówkowych.

Pamiętaj

  • W razie utraty karty należy ją natychmiast zastrzec. Zrób to przez bankowość internetową lub aplikację, albo zadzwoń na bezpłatną Infolinię SGB.
  • Zasady naliczania opłat i prowizji oraz ich wysokość znajdziesz w dokumencie Taryfy Opłat i Prowizji naszego banku.
  • Decyzja kredytowa uzależniona jest od wyniku indywidualnego badania Twojej zdolności kredytowej oraz dokonanej oceny ryzyka kredytowego przez bank.

 

Karta walutowa

Karta walutowa

Międzynarodowa debetowa karta walutowa z funkcją zbliżeniową umożliwia dokonywanie w kraju i za granicą transakcji gotówkowych oraz transakcji bezgotówkowych (w tym internetowych i MO/TO). Może być wydana  do rachunków oszczędnościowych prowadzonych w EUR, USD, GBP dla klientów indywidualnych oraz do rachunków rozliczeniowych prowadzonych  w EUR, USD, GBP dla klientów instytucjonalnych. Dokonując transakcji kartą walutową w walucie rachunku, klient nie ponosi kosztów związanych z przewalutowaniem transakcji.

Twoje korzyści:

  • Rozliczenie w walucie rachunku, co wiąże się z brakiem ponoszonych przez klienta kosztów związanych z przewalutowaniem transakcji w przypadku transakcji dokonanych w walucie rachunku;
  • Nowoczesne, wygodne i szybkie płatności zbliżeniowe;
  • Łatwy dostęp do środków zgromadzonych na rachunku;
  • Możliwość wypłaty gotówki na terenie Polski, podczas zakupów w sklepach oznaczonych znakiem cashback/Płać kartą i wypłacaj; wypłata realizowana w PLN;
  • Bezpieczne zakupy w sklepach internetowych, dzięki usłudze 3D-Secure; usługa 3D-Secure wymaga aktywacji;
  • Możliwość realizowania transakcji gotówkowych i bezgotówkowych w kraju i za granicą
  • Możliwość ubezpieczenia karty.

Kto może otrzymać kartę:

Karta walutowa może być wydana do rachunków oszczędnościowych w walutach wymienialnych EUR, GBP, USD, prowadzonych dla klientów indywidualnych lub do rachunków rozliczeniowych w walutach w wymienialnych EUR, GBP, USD, prowadzonych dla klientów instytucjonalnych.

W celu uzyskania informacji o dostępności produktu lub usługi i o szczegółach oferty oraz informacji o opłatach i prowizjach, skontaktuj się z Odziałem SGB-Banku S.A. lub bankiem spółdzielczym zrzeszonym w SGB, posiadającym w ofercie karty walutowe.

 

Karta przedpłacona Mastercard

Karta, z której można korzystać po wpłaceniu lub przelaniu środków na jej rachunek (karta przedpłacona)

Pozwala na regulowanie wydatków służbowych bez konieczności wypłaty zaliczek, np. płatności za paliwo, hotele, bilety lotnicze, czy artykuły biurowe. Może być również przekazana jako instrument do wypłaty nagród czy premii.

Kartą możesz:

  • szybko i wygodnie płacić zbliżeniowo – do 100 zł bez podawania PIN-u

Czasem PIN również może być jednak wymagany, kiedy płacisz zbliżeniowo mniej niż 100 zł.

Pamiętaj, karta jest bezpieczna!
 oprócz obecnego limitu pojedynczej płatności zbliżeniowej bez PIN-u (100 zł), obowiązuje dodatkowo łączny dzienny limit płatności bez PIN-u (300 zł)
– kiedy wartość kolejnego zakupu zbliżeniowo bez PIN-u danego dnia powoduje przekroczenie łącznego limitu 300 zł, otrzymasz prośbę o podanie PIN-u – niezależnie od kwoty tej płatności
– operacje kartą mogą być wykonywane do wysokości kwoty dostępnej na rachunku karty (każda karta funkcjonuje w oparciu o odrębny rachunek karty) z zastrzeżeniem dziennych kwotowych i ilościowych limitów transakcji bezgotówkowych i wypłat gotówki.

  • płacić bezpieczne w Internecie

Dzięki bezpłatnej usłudze 3D-Secure.

  • zarządzać w aplikacji SGB Mobile

SGB Mobile to usługa bankowości mobilnej dla klientów indywidualnych oraz firm oferowana przez SGB-Bank S.A. oraz wybrane banki spółdzielcze SGB. Szczegóły oferty, w tym informacje o opłatach i prowizjach za korzystanie z produktów i usług w ramach bankowości mobilnej, wymagania techniczne, zakres funkcjonalności, kategorie użytkowników aplikacji mobilnej, regulamin korzystania z aplikacji mobilnej SGB Mobile oraz lista banków spółdzielczych SGB oferujących możliwość korzystania z aplikacji SGB Mobile dostępne są na stronie www.sgb.pl/sgbmobile

  • wypłacać gotówkę z bankomatu

Dodatkowe korzyści

  • Kontrola wydatków w bankowości internetowej i mobilnej.
  • Kartę nabywa posiadacz rachunku, a następnie przekazuje nieodpłatnie posiadaczowi/użytkownikowi karty. Użytkownikiem karty może być osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych.
  • Karta daje możliwość rozdzielenia wydatków służbowych od prywatnych.

Warunkiem wydania karty przedpłaconej jest:

  • posiadanie rachunku rozliczeniowego w banku,
  • uiszczenie opłaty rocznej za kartę w kwocie określonej w Taryfie Opłat i Prowizji,
  • dokonanie wpłaty na rachunek kwoty minimalnej określonej w Taryfie Opłat i Prowizji, o ile jest wymagana przez bank.

Pamiętaj

  • W razie utraty karty należy ją natychmiast zastrzec. W tym celu zadzwoń na bezpłatną Infolinię SGB.
  • Zasady naliczania opłat i prowizji oraz ich wysokość znajdziesz w dokumencie Taryfy Opłat i Prowizji naszego banku.

3D Secure

Bezpieczne płatności w internecie z usługą 3D Secure

Co to jest usługa 3D Secure?

Usługa 3D Secure to dodatkowe, darmowe zabezpieczenie płatności kartą w internecie.

Jak działa usługa 3D Secure?

Jeśli płacisz kartą płatniczą w sklepie internetowym, który obsługuje 3D Secure, wymagane może być dodatkowe potwierdzenie transakcji poprzez podanie odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne i hasła 3D Secure (kodu SMS), które otrzymasz na numer telefonu komórkowego podany przez Ciebie do kontaktu w swoim banku.

Odpowiedź na pytanie weryfikacyjne ustalisz w placówce Twojego Banku lub poprzez bezpłatną infolinię pod numerem 800 888 888 lub 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

Wpisując odpowiedź na pytanie weryfikacyjne pamiętaj, że musi być zgodna z tym co zostało podane w Banku lub na Infolinii. Koniecznie zachowaj odpowiednią wielkość liter i prawidłowo wpisz wszystkie znaki polskie i specjalne.

Pamiętaj, że jeśli żadna ze wskazanych metod potwierdzania transakcji nie została przez Ciebie wybrana, nie zapłacisz kartą w internecie z użyciem metody 3D Secure.

Aktywacja usługi 3D Secure

Usługa jest automatycznie włączana przy aktywacji karty.

Jak przebiega transakcja z usługą 3D Secure?

  • Wejdź na stronę sklepu obsługującego płatności 3D Secure – oznaczoną symbolami poniżej:

  • Wybierz płatność kartą i podaj jej dane:

  1. Numer karty
  2. Imię i Nazwisko
  3. Datę ważności
  4. Kod CVV2/CVC2, który znajdziesz na odwrocie karty, obok paska do podpisu
  • Sprawdź poprawność danych

  • Potwierdź hasłem 3D Secure

Płatność kartą w internecie możesz potwierdzić:

Pamiętaj, że nie zawsze płatności kartą w sklepach internetowych będą wymagały dodatkowej weryfikacji w usłudze 3D Secure – zależy to od sklepu internetowego.

Zablokowanie usługi 3D Secure

Jeśli 3 razy podasz błędną odpowiedź na pytanie weryfikacyjne lub błędne hasło 3D Secure, usługa zostanie zablokowana do końca dnia. Automatycznie o godzinie 00:00 dnia następnego usługa zostanie odblokowana i kolejne płatności będą możliwe.

Jak odblokować usługę 3D Secure?

Jeśli nie udaje Ci się zapłacić kartą w sklepach internetowych, które obsługują usługę 3D Secure, skontaktuj się z nami. Zadzwoń pod bezpłatną infolinię 800 888 888 lub pod numer 61 647 28 46 (z zagranicy; opłata za połączenie zgodna z taryfą operatora). Infolinia dostępna jest przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia.

 

Pytania i odpowiedzi

  • Kto decyduje o tym czy płatność jest z 3D Secure? 

To sklep internetowy decyduje czy transakcja będzie zabezpieczona usługą 3D Secure, ale Bank może zrezygnować z uwierzytelnienia danej transakcji z powodu niskiej kwoty.

 

  • W trakcie płatności kartą w internecie nie pojawiają mi się w telefonie powiadomienia push z przekierowaniem do aplikacji mobilnej SGB Mobile w celu potwierdzenia transakcji 3D Secure.

W Ustawieniach telefonu wejdź w Powiadomienia, wybierz aplikację SGB Mobile i włącz dla niej powiadomienia. Powiadomienia push są darmowe, w każdym momencie w Ustawieniach możesz wyłączyć otrzymywanie powiadomień lub zmienić ich zakres.

 

  • W trakcie płatności kartą w internecie nie pojawia mi się ekran do potwierdzania transakcji 3D Secure w aplikacji mobilnej SGB Mobile.

Sprawdź w aplikacji czy w szczegółach karty przy pozycji Potwierdzanie transakcji 3D Secure jest SGB Mobile. Jeśli nie, kliknij przycisk „Więcej akcji” i „Włącz potwierdzanie transakcji za pomocą 3D Secure”.

 

  • Na jaki numer telefonu zostanie wysłane hasło 3D Secure (kod SMS)?

Na numer telefonu komórkowego podany w Banku do kontaktu.

 

  • Czy usługa jest dostępna od razu po kontakcie z Infolinią SGB?

Tak, od razu po kontakcie z Infolinią można płacić kartą w internecie, potwierdzając transakcję według obecnie obowiązujących zasad.

 

  • Co mam zrobić jeśli pojawi się komunikat informujący o zablokowaniu usługi 3D Secure?

W celu odblokowania usługi 3D Secure skontaktuj się z Twoim Bankiem lub z całodobową Infolinią SGB.

 

  • Czy można ustalić własne pytanie weryfikacyjne? 

Nie. Pytanie wybierasz spośród proponowanych.

 

  • Czy ustalanie nowej metody jest konieczne? Nie można zatwierdzać płatności jak do tej pory? 

Nie. Transakcje dokonywane kartami w internecie zostały dostosowane do wymogów PSD2. Metoda potwierdzania transakcji zabezpieczonych usługą 3D Secure będzie zmieniana dla kolejnych rodzajów kart zgodnie z terminami wskazanymi na stronie: www.sgb.pl/oferta/3d-secure.

 

  • Czy pytanie weryfikacyjne będzie widoczne przy wykonywaniu płatności?

Nie, ze względów bezpieczeństwa pytanie nie jest widoczne.

 

  • Czy odpowiedź na pytanie można ustawić w bankowości internetowej?

Tak, w wybranych Bankach Spółdzielczych. Listę Banków udostępniających takie rozwiązanie znajdziesz na stronie: www.sgb.pl/pytanie-weryfikacyjne-3d-secure-lista-bankow.

 

  • Czy przy każdej płatności kartą w internecie konieczny będzie kontakt z infolinią i ustalanie hasła?

Nie, wystarczy raz ustalić odpowiedź na pytanie weryfikacyjne i można się nią posługiwać przy każdej płatności kartą w internecie, do której wymagana jest dodatkowa weryfikacja.

 

  • Po podaniu odpowiedzi na pytanie weryfikacyjne nie dotarł do mnie kod SMS, co powinienem zrobić?

Skontaktuj się ze swoim Bankiem i potwierdź, czy do Twojej karty jest przypisany prawidłowy numer telefonu komórkowego.

 

  • Czy po ustaleniu pytania weryfikacyjnego i odpowiedzi będzie możliwość zmiany tych danych po jakimś czasie?

Tak, zarówno metodę potwierdzania transakcji kartą (dotyczy  klientów indywidualnych), jak i pytanie weryfikacyjne oraz odpowiedź na nie można zmieniać dowolną ilość razy poprzez kontakt z placówką Banku lub Infolinią SGB. Zrób to przede wszystkim wtedy, kiedy masz podejrzenie, że ktoś mógł poznać wybrane pytanie i odpowiedź.

 

  • Czy nie ma prostszej/szybszej metody ustalenia pytania i odpowiedzi niż kontakt z infolinią?

Istnieją dwa sposoby wyboru pytania i ustalenia odpowiedzi – poprzez kontakt z Infolinią SGB lub w placówce naszego Banku.