Wniosek o świadczenie z programu Aktywny Rodzic

Program Aktywny Rodzic ma ułatwić rodzicom i opiekunom dzieci do lat 3 pogodzenie zadań związanych z rodzicielstwem i aktywnością zawodową.

Z programu Aktywny Rodzic można otrzymać jedno ze świadczeń, m.in.:

 

Świadczenie aktywni rodzice w pracy

Świadczenie przysługuje na każde dziecko w wieku od 12 do 35 miesiąca życia. Warunkiem koniecznym jest aktywność zawodowa. Świadczenie przysługuje:

  • matce albo ojcu, z którą/którym dziecko wspólnie mieszka i pozostaje na jej/jego utrzymaniu,
  • opiekunowi faktycznemu dziecka (czyli osobie, która faktycznie się nim opiekuje i wystąpiła z wnioskiem do sądu rodzinnego o przysposobienie dziecka),
  • osobie, która pełni funkcję rodziny zastępczej, albo osobie, która prowadzi rodzinny dom dziecka.

Świadczenie aktywni rodzice w pracy przysługuje osobie aktywnej zawodowo, czyli wykonującej pracę zarobkową (np. jako pracownik, zleceniobiorca, osoba prowadząca działalność gospodarczą, rolnik, funkcjonariusz tzw. służb mundurowych), która osiąga przychody na poziomie minimalnym. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie wynosi 4300 zł.

Świadczenie nie przysługuje, jeśli:

  • dziecko uczęszcza do przedszkola – w takim przypadku można ubiegać się o świadczenie aktywnie w domu,
  • dziecko uczęszcza do żłobka, klubu dziecięcego lub jest pod opieką dziennego opiekuna – w takim przypadku można ubiegać się o świadczenie aktywnie w żłobku lub aktywnie w domu.

Świadczenie wynosi 1500 zł miesięcznie na dziecko, a jeżeli dziecko ma orzeczenie o niepełnosprawności (łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji) – 1900 zł miesięcznie.

 

Świadczenie aktywnie w żłobku

Świadczenie przysługuje rodzicom i opiekunom dzieci, tj.:

  • matce lub ojcu,
  • opiekunowi faktycznemu, który wystąpił z wnioskiem do sądu o przysposobienie dziecka,
  • opiekunowi prawnemu,
  • osobie sprawującej pieczę zastępczą nad dzieckiem, tj. rodzicowi zastępczemu, osobie prowadzącej rodzinny dom dziecka,
  • innej osobie, której sąd powierzył sprawowanie opieki nad dzieckiem.

Świadczenie przysługuje na dzieci, które uczęszczają do żłobka, klubu dziecięcego (znajdującego się w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych) lub są objęte opieką opiekuna dziennego (znajdującego się w wykazie opiekunów dziennych).

Nie ma początkowego wieku dziecka, od którego przysługiwałoby świadczenie. Warunkiem jest uczęszczanie dziecka do placówki i potwierdzenie tego w rejestrze żłobków albo w wykazie dziennych opiekunów.

Świadczenie przysługuje bez względu na dochód w rodzinie.

Świadczenie wynosi 1500 zł miesięcznie na dziecko, a jeżeli dziecko ma orzeczenie o niepełnosprawności (łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji) – 1900 zł miesięcznie, nie więcej jednak niż wysokość miesięcznej opłaty ponoszonej przez rodzica lub opiekuna za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna.

Świadczenie aktywnie w żłobku nie przysługuje, jeśli miesięczna opłata za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna jest wyższa niż ustawowo określony maksymalny koszt pobytu dziecka w takiej placówce. Od 1 października 2024 r. do 31 marca 2025 r. limit ten wynosi 2200 zł.

Świadczenie aktywnie w żłobku będzie wypłacane na rachunek bankowy podmiotu, który prowadzi żłobek, klub dziecięcy, zatrudnia dziennego opiekuna lub na konto bankowe dziennego opiekuna prowadzącego działalność na własny rachunek.

 

Świadczenie aktywnie w domu

Świadczenie przysługuje:

  • matce albo ojcu, z którą/którym dziecko wspólnie mieszka i pozostaje na jej/jego utrzymaniu,
  • opiekunowi faktycznemu dziecka (czyli osobie, która faktycznie się nim opiekuje i wystąpiła z wnioskiem do sądu rodzinnego o przysposobienie dziecka),
  • na każde dziecko w wieku od 12 do 35 miesiąca,
  • w wysokości 500 zł miesięcznie na dziecko.

Świadczenie nie przysługuje, gdy na dane dziecko rodzic lub opiekun pobrał rodzinny kapitał opiekuńczy w łącznej kwocie 12 tys. zł, nawet jeżeli dziecko nie ukończyło jeszcze 35. miesiąca życia.

Świadczenie przysługuje bez względu na dochód w rodzinie.

 

Kiedy złożyć wniosek?

Wniosek o świadczenie aktywni rodzice w pracy i aktywnie w domu można złożyć najwcześniej w 12 miesiącu życia dziecka. Prawo do świadczenia aktywni rodzice w pracy i aktywnie w domu zostanie ustalone od miesiąca, w którym wniosek wpłynie do ZUS.

Wniosek o świadczenie aktywnie w żłobku można złożyć najwcześniej w dniu, w którym dziecko zacznie uczęszczać do żłobka lub klubu dziecięcego albo trafi pod opiekę dziennego opiekuna. Jeśli wniosek o świadczenie aktywnie w żłobku zostanie złożony:

  • w ciągu 2 miesięcy od dnia, w którym dziecko zaczęło uczęszczać do placówki

– prawo do świadczenia zostanie ustalone od tego dnia,

  • w ciągu 3 miesięcy od 1 października 2024 r. (czyli od dnia wejścia w życie ustawy)

– prawo do świadczenia zostanie ustalone od 1 października 2024 r.

Świadczenia z programu Aktywny Rodzic:

  • przysługują bez względu na dochód rodziny,
  • nie podlegają egzekucji administracyjnej i komorniczej,
  • nie pobiera się od nich zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, składek na ubezpieczenia społeczne, ani składek na ubezpieczenie zdrowotne.

Szczegółowe zasady przyznawania świadczeń z programu Aktywny Rodzic znajdziesz na stronie www.zus.pl oraz w ustawie z dnia 15 maja 2024 r. o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka – „Aktywny rodzic”.

Więcej informacji

Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: Program Aktywny Rodzic – ZUS.

Zbiórka pieniędzy dla poszkodowanych przez wielką wodę

Szanowni Państwo,

z niepokojem śledzimy walkę, jaką południe Polski toczy z żywiołem wielkiej wody. Obserwujemy również, jak z dramatycznymi skutkami powodzi zmagają się miasta, w których znajdują się Banki Spółdzielcze SGB.

Rząd wprowadził stan klęski żywiołowej na terenach dotkniętych powodzią, zapowiada też, że wprowadzi specjalną ustawę dotycząca odbudowy po powodzi. Do pomocy świadczonej przez Państwo Polskie dołączają organizacje, takie jak Polski Czerwony Krzyż czy Caritas.

My również włączamy się do akcji. Uważamy, że siła Grupy SGB tkwi w tym, że potrafimy pomóc nawet w najtrudniejszych sytuacjach, a hasła o lokalnej bliskości banku i wzajemności to nie tylko słowa, ale też czyny. Nasze Zrzeszenie niejeden raz pokazywało, że potrafimy być solidarni, że chcemy i możemy się zebrać w ramach wspólnej pomocy. I że pomagamy. Mam nadzieję, że tak będzie również tym razem.

Uruchamiamy zbiórkę pieniędzy dla osób dotkniętych powodzią. To działanie sektorowe – robimy to wspólnie z drugim zrzeszeniem oraz Krajowym Związkiem Banków Spółdzielczych.

Banki SGB znane są z tego, że wspierają swoją lokalną społeczność w realizacji marzeń. Teraz częścią tej społeczności są także ci, którzy zostali najbardziej poszkodowani przez wielką wodę, nawet jeśli nie mieszkają na terenach, w których mają Państwo siedziby banków.

Uruchomiliśmy specjalne konto na zbiórkę dla potrzebujących: 90 1610 0006 9002 0100 0246 0002, na które można wpłacać pieniądze.
(SGB-Bank SA)

 

Jeśli chcecie wesprzeć pracowników - w tytule przelewu wpiszcie: Pomoc dla powodzian - pracownicy i banki

Jeśli chcecie wesprzeć mieszkańców - w tytule przelewu wpiszcie: Pomoc dla powodzian - mieszkańcy

 

Pieniądze może wpłacić każdy – również klienci indywidualni i firmowi.

 

Zbiórka potrwa do 30 września. Zebrane pieniądze przekażemy organizacji, która najlepiej wie, jak je wykorzystać. Mamy pewność, że pieniądze zostaną wydane zgodnie z celem, który założyliśmy.

Pomagajmy, działajmy! Jesteśmy Grupą 175 banków, to naprawdę duża siła!

 

Informacje prawne dot. zbiórki:

  • Zbiórka nie ma charakter publicznego w myśl przepisów ustawy o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych, nie zachodzą zatem przesłanki konieczności zgłoszenia zbiórki do ministra właściwego do spraw administracji publicznej.
  • Darowizny przekazywane na cele charytatywne są zwolnione z VAT, zarówno na etapie zbiórki, jak i przekazania ich fundacji.
  • Bank nie płaci podatku dochodowego od tych środków, ponieważ nie są one jego przychodem. Są to środki celowe, które po przekazaniu fundacji zostaną rozliczone jako przekazane na cele charytatywne.
  • Brak obowiązku potwierdzenia przekazania tych środków przez bank do urzędu skarbowego.

DBAMY O KAŻDEGO

DBAMY O SIEBIE NAWZAJEM

 

W Banku Spółdzielczym w Kościerzynie znajdziesz to, co oferują inne banki, jednak… jest różnica!

 

MY to nasze relacje. Kiedy rozumiemy wzajemnie swoje potrzeby i potrzeby naszej społeczności, możemy się wspierać i lepiej rozwijać.

Jako bank chcemy włączyć się we wspólne plany, marzenia i cele – dlatego to, co zyskujemy dzięki Waszej obecności, inwestujemy lokalnie na terenie miasta, gminy czy powiatu. Każda złotówka wpłacona do Banku Spółdzielczego 
w Kościerzynie
 pracuje lokalnie i wspiera całą społeczność.

 

Dlatego dobrze otworzyć konto właśnie u nas!

 

TAKIE KONTO SPOKO

Tak dbamy o najmłodszych.

Konto dla osób w wieku 0-18 lat. Idealne na początek

przygody z bankowaniem!

Takie konto spoko to:

  • 0 zł za konto, bez warunków
  • 0 zł za kartę z unikatową grafiką, bez warunków
  • 0 zł za wypłaty we wszystkich bankomatach w Polsce
  • dostęp do płatności mobilnych i BLIKA

Brak opłat za prowadzenie konta i kartę. W ramach Takiego konta spoko możesz korzystać z różnych produktów i usług. Informacja o dostępności oferty, w tym jej szczegóły oraz wysokość oprocentowania i tabela opłat i prowizji, dostępne są na naszej stronie internetowej.

Dowiedz się więcej o ofercie SGB JUNIOR

takie-konto-spoko

 

 

TAKIE KONTO PROSTE

 

Tak dbamy o młodych.

 

Konto dla osób w wieku 18-26 lat, z pełnym zakresem usług bankowych.

W ramach Takiego konta prostego możesz korzystać z różnych produktów
i usług.

Informacja o dostępności oferty, w tym jej szczegóły oraz wysokość oprocentowania i tabela opłat i prowizji, dostępne są na naszej stronie internetowej.

takie-konto-proste

 

TAKIE KONTO BLISKIE

 

Tak dbamy o relacje!

 

Konto dla osób, które lubią załatwiać swoje bankowe sprawy
w oddziale.

W ramach Takiego konta bliskiego możesz korzystać z różnych produktów
i usług. Informacja o dostępności oferty, w tym jej szczegóły oraz wysokość oprocentowania i tabela opłat i prowizji, dostępne są na naszej stronie internetowej.

takie-konto-bliskie

 

 

TAKIE KONTO MOBILNE

 

Tak dbamy o tych, którzy lubią być online.

Konto dla osób, które lubią korzystać z bankowości online.
Z nim wiele bankowych spraw załatwisz wygodnie, gdzie
i kiedy chcesz – przez aplikację mobilną w telefonie lub przez internet.

Takie konto mobilne to:

* przy łącznych wpływach min. 1500 zł miesięcznie
** przy płatnościach na łączną kwotę min. 500 zł miesięcznie

Opłata za prowadzenie konta wynosi 0 zł, przy łącznych wpływach min. 1500 zł miesięcznie. W przeciwnym wypadku pobierana jest opłata 10 zł miesięcznie. Opłata za kartę wynosi 0 zł, przy łącznych płatnościach min. 500 zł miesięcznie.
W przeciwnym wypadku pobierana jest opłata za kartę – 5 zł miesięcznie.
W ramach Takiego konta mobilnego możesz korzystać z różnych produktów
i usług. Informacja o dostępności oferty, w tym jej szczegóły oraz wysokość oprocentowania i tabela opłat i prowizji, dostępne są na stronie internetowej naszego banku.

takie-konto-mobilne

 

TAKIE KONTO PREMIUM

 

Tak dbamy o najbardziej wymagających.

 

Konto dla wymagających. Zapewnia indywidualne podejście
i specjalne oferty.

W ramach Takiego konta premium możesz korzystać z różnych produktów i usług. Informacja o dostępności oferty, w tym jej szczegóły oraz wysokość oprocentowania i tabela opłat i prowizji, dostępne są na naszej stronie internetowej.

takie-konto-premium

 

 

Zastrzeżenie numeru PESEL. Zobacz co zmieni się od 1 czerwca 2024 r.

Zastrzeganie numeru PESEL

Każda osoba pełnoletnia, która ma numer PESEL, może go bezpłatnie zastrzec. Dzięki temu zabezpiecza się przed skutkami kradzieży tożsamości.

Od 1 czerwca 2024 r., zgodnie z obowiązkiem ustawowym, banki będą weryfikowały numer PESEL klienta (będącego konsumentem) w Rejestrze Zastrzeżeń Numerów PESEL Ministerstwa Cyfryzacji. Będzie to miało miejsce przy niektórych czynnościach bankowych, np. zawarciu umowy kredytu, otwarciu konta czy wypłacie gotówki w kasie banku w kwocie, która przekroczy trzykrotność minimalnego wynagrodzenia za pracę.  

 

Co daje zastrzeżony PESEL

Jeśli zastrzeżesz swój numer PESEL, nikt nie będzie mógł np.:

  • wziąć na Ciebie kredytu lub pożyczki
  • wypłacić Twoich pieniędzy w kasie banku powyżej wspomnianego limitu (pojedynczo lub jako suma wypłat w danym dniu)
  • otworzyć konta na Twoje dane (ROR lub oszczędnościowego).

 

Gdzie zastrzec swój PESEL

  • w urzędzie gminy lub miasta
  • w aplikacji mObywatel
  • na stronie gov.pl

 

Zastrzeżony PESEL a czynności bankowe

Kiedy zastrzeżesz numer PESEL, na Twoje dane nie będzie można m.in. zawrzeć umowy kredytu, otworzyć konta czy wypłacić większej gotówki. Dlatego pamiętaj, by cofnąć zastrzeżenie przed taką czynnością.

 

Gdzie cofnąć zastrzeżenie PESEL

  • w urzędzie gminy lub miasta
  • w aplikacji mObywatel
  • na stronie gov.pl

Zastrzeżenie PESEL możesz bezpłatnie cofnąć terminowo (tylko na określony czas) lub bezterminowo. Kiedy to zrobisz, możesz ponownie zastrzec PESEL nie wcześniej niż po 30 minutach.

 

Podstawa prawna

Ustawa z 7 lipca 2023 r. o zmianie niektórych ustaw w celu ograniczania niektórych skutków kradzieży tożsamości.

Featured

Wakacje kredytowe

Ustawowe „wakacje kredytowe”

 

 

Czy wiesz, że od 15 maja 2024 r. możesz ponownie zawiesić spłatę kredytu hipotecznego i skorzystać
z tzw. ustawowych „wakacji kredytowych”?

Na mocy zmienionej ustawy z 7 lipca 2022 r. o finansowaniu społecznościowym dla przedsięwzięć gospodarczych i pomocy kredytobiorcom (dalej „Ustawa”), przysługuje Ci prawo do złożenia wniosku o zawieszenie spłaty Twojego kredytu hipotecznego, jeśli:

  • masz w naszym banku kredyt udzielony w walucie polskiej, w kwocie nie wyższej niż 1.2000.000 PLN (uprawnienie to nie dotyczy kredytów indeksowanych lub denominowanych do waluty innej niż PLN),
  • Twoja umowa była zawarta przed 1 lipca 2022 r.,
  • wraz z wnioskiem złożysz oświadczenia, że:
    • zawieszenie dotyczy umowy zawartej w celu zaspokojenia Twoich własnych potrzeb mieszkaniowych,
    • średnia arytmetyczna wartości wskaźnika RdD, tj. stosunku Twoich wydatków, związanych z obsługą miesięcznej raty kredytu podlegającego zawieszeniu, do miesięcznego dochodu Twojego gospodarstwa domowego, ustalona za okres ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku, przekracza 30% (poniżej znajdziesz materiały, które pomogą Ci w wyliczeniu tego wskaźnika) albo
    • na dzień złożenia wniosku o zawieszenie spłaty kredytu masz na utrzymaniu co najmniej troje dzieci (przez które rozumie się także dzieci, nad którymi sprawujesz rodzinną pieczę zastępczą, dla których jesteś dotychczasową rodziną zastępczą lub które przebywają w prowadzonym przez Ciebie rodzinnym domu dziecka):
  • w wieku do ukończenia 18 roku życia,
  • w wieku do ukończenia 25 roku życia – w przypadku gdy Twoje dziecko uczy się w szkole lub studiuje,
  • bez ograniczeń wiekowych – w przypadku dzieci mających orzeczenie o umiarkowanym albo znacznym stopniu niepełnosprawności.

Wówczas:

  • od dnia wpływu Twojego wniosku, w okresie zawieszenia spłaty kredytu nie będziemy pobierać płatności wynikających z Twojej umowy o kredyt, tj. rat kapitałowo-odsetkowych oraz pozostałych opłat i prowizji z niej wynikających, z wyjątkiem powiązanych opłat z tytułu ubezpieczeń,
  • w ciągu 21 dni od dnia wpływu wniosku poinformujemy Cię o otrzymaniu wniosku oraz o jego zrealizowaniu,
  • po ustaniu okresu zawieszenia spłaty kredytu wyślemy do Ciebie aktualny harmonogram jego spłaty,
  • nie pobierzemy żadnych opłat i prowizji za przyjęcie i rozpatrzenie Twojego wniosku,
  • przekażemy do Biura Informacji Kredytowej S.A. dane o zawieszeniu spłaty Twojego kredytu i wydłużonym okresie kredytowania, jaki powstał w wyniku tego zawieszenia.

 

Informacje o wniosku:

  • wniosek przysługuje wyłącznie w stosunku do jednej umowy o kredyt hipoteczny, zawartej w celu zaspokojenia Twoich własnych potrzeb mieszkaniowych, gdy średnia arytmetyczna wartości wskaźnika RdD ustalona za okres ostatnich trzech miesięcy poprzedzających miesiąc złożenia wniosku, przekracza 30% lub gdy masz na utrzymaniu co najmniej troje dzieci spełniające warunki, które opisaliśmy wyżej, wraz
    z wnioskiem musisz złożyć wymagane oświadczenia w tym zakresie – są one składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń,
  • jeśli jesteś współkredytobiorcą, taki wniosek możesz złożyć samodzielnie – wystarczy, że poinformujesz o tym pozostałych współkredytobiorców, w takim przypadku oświadczenia wymagane przez bank składa ten z Was, który spełnia te warunki,
  • wniosek możesz złożyć elektronicznie (wyślij skan lub zdjęcie wniosku na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie (pocztą lub osobiście w naszym oddziale),
  • na jednym wniosku możesz starać się o zawieszenie spłaty kredytu na kilka okresów, a początek pierwszego okresu zawieszenia rozpoczyna się z dniem doręczenia do banku wniosku, nie wcześniej jednak niż 1 czerwca 2024 r.,
  • maksymalny okres, na jaki możesz zawnioskować o zawieszenie spłaty Twojego kredytu, wynosi:
    • 2 miesiące (2 raty): w okresie 1 czerwca 2024 r. – 31 sierpnia 2024 r.,
    • 2 miesiące (2 raty): w okresie 1 września 2024 r. – 31 grudnia 2024 r.,
  • zawieszenie spłaty kredytu nie dotyczy rat wymagalnych na moment złożenia przez Ciebie wniosku,
  • zawieszenie spłaty kredytu powoduje przedłużenie okresu kredytowania oraz terminu spłaty kredytu, przewidzianych w Twojej umowie, o zastosowany okres zawieszenia spłaty kredytu (bez konieczności aneksowania umowy),
  • w każdym momencie masz prawo do rezygnacji ze złożonego wniosku,
  • jeśli wcześniej – na wniosek kredytobiorcy – Bank zawiesił już w całości albo w części spłatę zobowiązań
    z tytułu umowy o kredyt na warunkach innych niż określone w Ustawie, termin tego zawieszenia ulega skróceniu na mocy prawa z dniem doręczenia do banku wniosku o zawieszenie spłaty kredytu na podstawie Ustawy,
  • jeśli korzystasz ze wsparcia w ramach pomocy udzielanej przez Fundusz Wsparcia Kredytobiorców (na podstawie ustawy z 9 października 2015 r. o wsparciu kredytobiorców, którzy zaciągnęli kredyt mieszkaniowy i znajdują się w trudnej sytuacji finansowej), złożenie wniosku o zawieszenie spłaty kredytu hipotecznego skutkuje zawieszeniem przekazywania takiego wsparcia na rachunek spłaty Twojego kredytu; wsparcie ulegnie wznowieniu po ustaniu okresu zawieszenia spłaty kredytu (po wakacjach kredytowych).

 

 

Materiały do pobrania:

 

 

 

Masz pytania?

Skontaktuj się z naszym Oddziałem lub Infolinią 58 686 20 78

Harmonogram zebrań Grup Członkowskich Banku Spółdzielczego w Kościerzynie w 2024 roku

Harmonogram zebrań Grup Członkowskich 

Banku Spółdzielczego

w Kościerzynie w 2024 roku

 

1. Będominek, Dobrogoszcz, Kaliska, Kłobuczyno, Kościerska Huta, Nowa Wieś, Sikorzyno, Wielki Puc, Zielenin

26.03.2024 roku (wtorek) godz. 10.00

 

2. Czarlina, Dębogóry, Gostomie, Korne, Niedamowo, Sycowa Huta, Wąglikowice, Wielki Klincz

26.03.2024 roku (wtorek) godz. 12.00

 

3. Cząstkowo, Kościerzyna Wybudowanie, Łubiana, Mały Klincz, Nowy Klincz, Małe Stawiska, Mały Podleś, Nowy Podleś, Sarnowy, Skorzewo, Stawiska, Wielki Podleś

27.03.2024 roku (środa) godz. 10.00

 

4. Kościerzyna

27.03.2024 roku (środa) godz. 12.00

 

Zebrania odbędą się w siedzibie Banku Spółdzielczego w Kościerzynie (II piętro - sala konferencyjna)

W dniach Zebrań otwarty będzie parking Banku. Zapraszamy do skorzystania.

 

 

Zarząd

Banku Spółdzielczego w Kościerzynie

Nowa bankowość internetowa SGB24

od 06.11.2023 r. skorzystasz z nowej wersji bankowości internetowej SGB24.

 

Co to dla Ciebie oznacza?

  • Twój numer konta się nie zmieni.
  • Wszystkie karty płatnicze będą działać dalej.

 

Co czeka Cię w SGB24?

W bankowości internetowej SGB24  przez całą dobę możesz bezpiecznie i wygodnie zarządzać swoimi pieniędzmi.

 

Zaloguj się i…

  • rób przelewy – zwykłe, walutowe, natychmiastowe, wysokokwotowe
  • zarządzaj kartami
  • ustawiaj zlecenia stałe
  • zakładaj lokaty
  • sprawdzaj informacje o swoich kredytach
  • odbieraj powiadomienia SMS o stanie konta, płatnościach kartą czy odrzuceniu przelewu.

 

Każdą czynność w SGB24, która wymaga autoryzacji, będziesz potwierdzać jednorazowym kodem SMS wysłanym na numer telefonu wskazany przez Ciebie w banku.

 

Logowanie do SGB24 za pomocą hasła SMS - instrukcja pierwszego logowania
Logowanie do SGB24/SGB24 Biznes przy użyciu aplikacji Token SGB - instrukcja pierwszego logowania

 

Logowanie

Do SGB24 zalogujesz się za pośrednictwem dotychczasowej strony banku www.bskoscierzyna.pl

przez wybranie przycisku logowanie do SGB24, który znajduje się w prawym górnym rogu. Możesz też od razu przejść do strony logowania: https://sgb24.pl/

Sposób logowania: Dane do pierwszego logowania zmienią się - przed dotychczasowy login należy wpisać przedrostek KS, czyli Identyfikator KSLOGIN

(LOGIN=stary login z przedrostkiem KS bez spacji), np. KS00548962A,

 

  • po wprowadzeniu loginu otrzymasz sms-em nowe, jednorazowe hasło do logowania,
  • kiedy zalogujesz się tym hasłem system poprosi Cię o wprowadzenie nowego, ustalonego przez Ciebie hasła, którym już będziesz logować się do bankowości internetowej,
    • hasło powinno zawierać od 8 do 20 znaków (cyfry i litery),
    • małe i duże litery są rozróżniane przez system,
    • nie należy stosować polskich znaków diakrytycznych (np. ą, ć, ę, ł, ń, ś, ó, ż, ź).
    • zalecane jest stosowanie znaków specjalnych tj. znaków interpunkcyjnych, nawiasów, symboli,
      @, #, $, %, &,*, !,
    • zalecana jest częsta zmiana haseł, np. raz w miesiącu.

Po wprowadzeniu swojego nowego hasła otrzymasz sms-a z kodem, którym zaakceptujesz to hasło.

 

Aplikacja Mobilny Token SGB od dnia 06.11.2023 r. zastąpi dotychczas użytkowany
przez Państwa klucz sprzętowy.

Mobilny Token SGB - aplikacja służy do logowania i autoryzacji dyspozycji złożonych
za pośrednictwem Bankowości Internetowej SGB24. Instalowana jest na urządzeniach mobilnych typu smartfon lub tablet i jest dostępna do pobrania ze sklepu - Google Play (Android)
oraz App Store (iOS), w zależności od systemu operacyjnego urządzenia mobilnego.

 

Szczegóły

Więcej na temat SGB24 dowiesz się z Przewodnika dla Klienta, dostępnego w zakładce https://www.sgb.pl/wp-content/uploads/2023/03/Przewodnik-SGB24.pdf lub na naszej stronie
w zakładce Nowa bankowość SGB24.

Warto się z nim zapoznać  przed pierwszym logowaniem.

 

Klienci indywidualni

W powiązaniu z nową bankowością internetową działa aplikacja SGB Mobile, dzięki której możesz sprawniej zarządzać swoimi finansami na smartfonie. Jeżeli korzystasz już z SGB Mobile to, po przejściu na SGB24 dezaktywuj aplikację, następnie pobierz najnowszą wersję
z Google Play (Android) lub AppStore (iOS) i aktywuj ponownie.
Umożliwi to ponowne sparowanie aplikacji SGB Mobile z nowymi systemami i zapewni jej optymalne działanie.

Klienci instytucjonalni

W powiązaniu z nową bankowością internetową działa aplikacja SGB Mobile, dzięki której będziesz mógł sprawniej zarządzać swoimi finansami na smartfonie. Pobierz najnowszą wersję
z Google Play (Android) lub AppStore (iOS) i aktywuj ją. Mamy nadzieję, że aplikacja znacznie usprawni i ułatwi Ci codzienne bankowanie.

 

Na wszystkie pytania chętnie odpowiedzą nasi doradcy, dostępni przez całą dobę pod bezpłatnym numerem 800 888 888 lub – dla połączeń z zagranicy – 61 647 28 46 (opłata zgodna z taryfą operatora), a także pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

 

Wszystkie dokumenty możesz od nas otrzymywać w formie elektronicznej. To nie tylko rozwiązanie dobre dla środowiska, ale też wygodne dla Ciebie. Koniec z przechowywaniem papierów – wszystko możesz mieć wygodnie i bezpiecznie skatalogowane, dostępne w każdej chwili! Przy najbliższej wizycie w banku powiedz doradcy, że chcesz wyrazić zgodę
na przesyłanie dokumentów przez Moje dokumenty SGB.

 

Przewodniki dla Klienta

Przewodnik dla Klienta – SGB24
Przewodnik dla Klienta SGB24 Biznes

Załącznik do Przewodnika dla Klienta SGB24 oraz SGB24 Biznes: Struktura danych dla importu i eksportu w Usłudze Bankowości Internetowej

Przewodnik dla Klienta – Mobilny Token SGB

 

Mobilny Token SGB - zobacz jakie to wygodne, łatwe i bezpieczne

 

 

Wersja demonstracyjna SGB24 Biznes

 

Poznaj możliwości bankowości internetowej SGB24 Biznes

SGB24 Biznes to nowoczesna bankowość internetowa i mobilna stworzona z myślą o dużych i wymagających klientach firm i korporacji. Dostępna w wybranych Bankach Spółdzielczych SGB i SGB-Banku SA.

 

 

Przelewy? To proste!

Przelew w naszej bankowości wykonasz naprawdę szybko i bezproblemowo. Czeka Cię realizacja wielu przelewów? Z pomocą przyjdą Ci paczki przelewów i wygodny import plików z przelewami.

 

 

Ustawienia użytkowników

Dowiedz się, jak dużo możesz ustawić w SGB24 Biznes według swoich preferencji! Czeka Cię wiele opcji: uprawnienia użytkowników, zmiana hasła, dane firmy, ustawienia importu i eksportu, kanały dostępu do systemu, rejestr zdarzeń, rachunek domyślny, filtrowanie adresów IP.

 

 

Życzymy zadowolenia podczas korzystania z naszych usług.

Uważaj na przestępców podszywających się pod policjantów

Ostrzegamy przed oszustami, którzy mogą pojawić się osobiście w siedzibie Twojej firmy podszywając się pod funkcjonariuszy policji. Przestępcy informują klientów o rzekomym planowanym ataku hakerskim na firmę i mogą sugerować przelanie środków finansowych na "bezpieczne konto techniczne" lub przekazanie pieniędzy w gotówce funkcjonariuszom.

Zachowaj ostrożność i nie daj się oszukać. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości skontaktuj się osobiście z najbliższym komisariatem policji, placówką banku lub Infolinią SGB.

Kontakt z Infolinią SGB:

800 88 88 88 (bezpłatne połączenie)
61 647 28 46 (z zagranicy; opłata zgoda z taryfą operatora)

Wyzwanie Sportowe dla Sympatyków SGB 2023

Dołącz do Wyzwania Sportowego SGB!

Zostań Sympatykiem Banku Spółdzielczego w Kościerzynie i zbieraj punkty

za pokonane kilometry!

 

Weź udział w 2 edycji naszej zabawy! Wspólnie z Bankami Spółdzielczymi SGB ruszaj na trasy na rowerze, rolkach,

biegiem lub chodem. Spacer z dzieckiem czy wyjście z psem to też dobry trening. Pamiętaj, każdy kilometr się liczy

bo zbieramy je w szczytnym celu!

 

 

Kto może wziąć udział w Wyzwaniu Sportowym dla Sympatyków SGB?

Każdy, kto jest albo zamierza zostać klientem, ale też ten, kto kibicuje bankowi spółdzielczemu w swojej okolicy. To mogą być również rodziny i bliscy pracowników banków, którzy w tym samym czasie będą rywalizować w V edycji Wyzwania Sportowego SGB dla pracowników.

Zasady i nagrody

Konkurs dla Sympatyków trwa od 29 kwietnia do 11 czerwca. Zapisywać się można od 21 kwietnia.

Jak to zrobić? Wystarczy:

  • pobrać aplikację Activy,
  • kliknąć ikonę podium > Szukaj konkursów > Firmowe > Wyzwanie Sportowe – Sympatycy SGB,
  • znaleźć odpowiedni kod wejścia do zabawy na stronie https://sympatycysgb.activy.app
  • dołączyć do Wyzwania Sportowego dla Sympatyków SGB.

Kod Sympatyka Banku Spółdzielczego w Kościerzynie to:  SYMPATYKKOŚCIERZYNA2023

 

Rywalizujemy w 2 kategoriach:

  • na kołach (rower, hulajnoga, rolki/wrotki, deskorolka),
  • na nogach (bieg, spacer, nordic walking, wędrówka).

Wszelkie potrzebne informacje dostępne są na stronie: https://sympatycysgb.activy.app

Regulamin konkursu „Wyzwanie Sportowe SGB 2023 – Sympatycy SGB” – II edycja

 

 

 

 

Podkategorie