

Weź udział w promocji dla nowych użytkowników BLIK Płacę Później.
Aby otrzymać nagrodę w wysokości 50 złotych, wystarczy zrobić zakupy za min. 55 zł i jako formę płatności wybrać BLIK Płacę Później. Musi to być pierwsza taka transakcja, podczas której następuje aktywacja usługi.
W promocji biorą udział sklepy:
- Sinsay 17.09-17.10
- Euro 17.09-17.10
- Hebe 17.09-17.10
- Biedronka home 24.09-24.10
Promocja dostępna jest dla klientów banków, które udostępniają klientom usługę BLIK Płacę Później, czyli Banków Spółdzielczych SGB, Velo Banku, Millennium oraz PKO BP.
Promocja trwa do powyższych terminów lub do wyczerpania puli nagród.
Regulaminy promocji dostępne na www.blik.com/blik-place-pozniej-promocje.

Pożyczka hipoteczna na co tylko chcesz.
Marzysz np. o remoncie, wakacjach, domu za granicą, nowym samochodzie, a może motocyklu?
Jeśli potrzebujesz wsparcia, aby spełnić swoje marzenia skorzystaj z oferty pożyczki hipotecznej w naszym Banku.
Wystarczy, że odwiedzisz jedną z naszych placówek, a nasz doradca zaproponuje ofertę, która będzie „szyta na miarę” Twoich możliwości. Nie obawiaj się skomplikowanych procedur – tam, gdzie to możliwe, maksymalnie je dla Ciebie uprościliśmy. Termin spłaty raty ustalasz indywidualnie. Pamiętaj, w naszym Banku możesz także spłacić część lub całość pożyczki wcześniej.
Przyjdź zapytać o szczegóły.
Pożyczkę hipoteczną możesz przeznaczyć na co tylko chcesz!
RRSO 8,83%
Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 8,8269%, a całkowita kwota pożyczki (bez kredytowanych kosztów) 350.000,00 zł, całkowita kwota do zapłaty 497.312,24 zł, oprocentowanie zmienne 7,88%, całkowity koszt pożyczki 147.312,24 zł (w tym: prowizja 3.500,00 zł, odsetki 139.089,24 zł, ubezpieczenie nieruchomości 4.404,00 (za okres 10 lat) ustanowienie
i zwolnienie hipoteki 319,00 zł), 120 miesięcznych rat malejących w wysokości 119 x 2.916.66 zł + 1 x 2.917,46 zł
wraz z odsetkami liczonymi od aktualnego salda zadłużenia (wysokość najwyższej miesięcznej raty wraz z odsetkami wyniesie 5.259,07 zł)
Kalkulacja została dokonana na dzień 10.10.2025 r. na reprezentatywnym przykładzie.
Pamiętaj, że zmienne oprocentowanie niesie ze sobą ryzyko zmiany wysokości odsetek, które musi spłacić, a tym samym - wysokości kwoty Twojego zadłużenia. Standardowym zabezpieczeniem kredytu jest m.in. hipoteka na finansowanej lub innej nieruchomości oraz przelew wierzytelności pieniężnej z umowy ubezpieczenia od ognia i innych zdarzeń losowych nieruchomości. Decyzję kredytową uzależniamy od wyniku indywidualnego badania Twojej zdolności kredytowej oraz dokonanej przez nas oceny ryzyka kredytowego. Jeśli wcześniej spłacisz całość lub część kredytu mieszkaniowego - nie pobierzemy prowizji zgodnie z obowiązującą w naszym banku taryfą prowizji i opłat. Szczegółowe informacje dotyczące oferty, w tym informacje o opłatach i prowizjach oraz usługach dodatkowych, znajdziesz w placówkach naszego Banku.
Stan na: 10.10.2025 r.

Marzysz o mieszkaniu z balkonem albo domu z ogródkiem? Jeśli potrzebujesz wsparcia, aby spełnić swoje marzenia o własnych czterech kątach, skorzystaj z oferty kredytu mieszkaniowego w naszym Banku 🙂 Jesteśmy dla Ciebie i blisko Ciebie. Znamy lokalny rynek, zaproponujemy ofertę, która będzie „szyta na miarę” Twoich możliwości. Przyjdź do nas i porozmawiaj z doradcą.
Kredyt mieszkaniowy możesz przeznaczyć na budowę bądź rozbudowę domu, zakup nieruchomości z rynku pierwotnego bądź wtórnego, refinansowanie wydatków poniesionych na cele mieszkaniowe, przeprowadzenie remontu, zakup działki budowlanej oraz inne potrzeby mieszkaniowe.
Weź kredyt hipoteczny blisko siebie, bo hipotetycznie możesz iść do każdego banku, ale hipotecznie najbliżej do Banku Spółdzielczego w Kościerzynie 🙂
Hipotecznie najbliżej!
RRSO 7,53%
Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) wynosi 7,5303%, okres kredytowania 260 miesięcy, całkowita kwota kredytu 287.000,00 zł, kwota udzielonego kredytu 287.000,00 zł, całkowita kwota do zapłaty stanowiącą sumę całkowitej kwoty kredytu oraz całkowitego kosztu kredytu wynosi 508.576,65 zł, oprocentowanie zmienne 6,78%, całkowity koszt kredytu 221.576.65 zł
(w tym prowizja 2.870,00 zł, odsetki 211.721,65 zł, koszty związane z ustanowieniem zabezpieczenia spłaty kredytu 6.985,00 zł,
w których skład wchodzą usługi dodatkowe 0,00 zł, w tym ubezpieczenie 6.666,00 zł), 260 miesięcznych rat malejących w wysokości 259 x 1.103,84 zł + 1 x 1.105,44 zł wraz z odsetkami liczonymi od aktualnego salda zadłużenia (wysokość najwyższej miesięcznej raty wraz z odsetkami wyniesie 2.756,46 zł).
Kalkulacji dokonaliśmy na dzień 10.10.2025 r. na reprezentatywnym przykładzie.
Pamiętaj, że zmienne oprocentowanie niesie ze sobą ryzyko zmiany wysokości odsetek, które musi spłacić, a tym samym - wysokości kwoty Twojego zadłużenia. Standardowym zabezpieczeniem kredytu jest m.in. hipoteka na finansowanej lub innej nieruchomości oraz przelew wierzytelności pieniężnej z umowy ubezpieczenia od ognia i innych zdarzeń losowych nieruchomości. Decyzję kredytową uzależniamy od wyniku indywidualnego badania Twojej zdolności kredytowej oraz dokonanej przez nas oceny ryzyka kredytowego. Jeśli wcześniej spłacisz całość lub część kredytu mieszkaniowego - nie pobierzemy prowizji zgodnie z obowiązującą w naszym banku taryfą prowizji i opłat. Szczegółowe informacje dotyczące oferty, w tym informacje
o opłatach i prowizjach oraz usługach dodatkowych, znajdziesz w placówkach naszego Banku.
Stan na: 10.10.2025 r.
Złóż wniosek w bankowości internetowej SGB24!
Świadczenie Dobry Start przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Wniosek o świadczenie Dobry Start można składać od 1 lipca do 30 listopada 2025 r.
- od 1.07.2025 r. złożysz wniosek – tylko elektronicznie.
Gdy złożysz wniosek, to ZUS sprawdzi, czy masz profil na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, czyli w systemie informatycznym ZUS, za pośrednictwem którego można załatwiać sprawy w ZUS przez Internet – bez wychodzenia z domu. Jeśli nie – Zakład założy Ci taki profil. Potwierdzenie założenia profilu otrzymasz na adres e-mail, który podasz we wniosku. Natomiast na numer telefonu z wniosku otrzymasz jednorazowe hasło, które musisz zmienić przy pierwszym logowaniu do PUE ZUS; - do 30.11.2025 r. musisz złożyć wniosek.
Opis programu
Świadczenie Dobry Start przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia.
Ważne!
- Świadczenie Dobry Start przysługuje wyłącznie dzieciom uczącym się w szkole (a szkoła w rozumieniu przepisów rozporządzenia oznacza szkołę podstawową, szkołę ponadpodstawową i klasy dotychczasowej szkoły ponadgimnazjalnej prowadzone w szkole ponadpodstawowej, szkołę artystyczną, w której jest realizowany obowiązek szkolny lub nauki, a także młodzieżowy ośrodek socjoterapii, specjalny ośrodek szkolno-wychowawczy, specjalny ośrodek wychowawczy, ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy).
- Od 2019 r. wsparcie z programu Dobry Start w związku z rozpoczęciem roku szkolnego przysługuje także na uczniów szkół policealnych i szkół dla dorosłych.
- Program nie obejmuje dzieci realizujących przygotowanie przedszkolne ani w przedszkolu, ani w tzw. „zerówce” prowadzonej w szkole. Nie obejmuje także studentów.
- Świadczenie Dobry Start nie podlega unijnej koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego. Oznacza to, że gmina ustala prawo do świadczenia Dobry Start samodzielnie i nie przekazuje wniosku do wojewody, nawet jeśli jeden z rodziców dziecka przebywa poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej – w państwie Unii Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub w Szwajcarii.
Jak wypełnić wniosek Dobry Start w systemie bankowości elektronicznej Banku?
Zanim zaczniesz wypełniać wniosek przygotuj dane osobowe swoje i dzieci, dla których składasz wniosek o świadczenie Dobry Start, w tym dzieci (m.in. imię, nazwisko, PESEL, adres szkoły, do której w roku szkolnym 2024/2025 będzie uczęszczało lub uczęszcza dziecko). Te dane, którymi dysponuje Bank, zostaną zaczytane z systemu Banku automatycznie.
- Zaloguj się do systemu bankowości elektronicznej.
- Wejdź do zakładki, w której znajduje się wniosek dot. programu Dobry Start (E-wnioski/E-urząd/Wybierz).
- Wypełnij dane we wniosku podążając za instrukcjami na ekranie. Jeżeli jakiekolwiek dane podane w Banku uległy zmianie, uaktualnij je podczas wypełniania wniosku.
- Załącz załączniki do wniosku, o ile będą one wymagane.
- Zatwierdź i zakończ wniosek.
- Pobierz i zapisz w bezpiecznej lokalizacji potwierdzenie złożenia wniosku oraz kopię wypełnionego wniosku Dobry Start. To jedyny moment, kiedy będzie możliwe pobranie kopii wniosku złożonego za pośrednictwem Banku.
- Po przekazaniu przez Bank wniosku do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, na adres e-mail podany we wniosku otrzymasz Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO).Wiadomość zostanie wysłana z adresu
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
Od momentu, kiedy otrzymasz UPO/UPP na adres e-mail, który wskazałeś we wniosku Dobry Start, wszelkie pytania i obsługę wniosku Dobry Start przejmuje ZUS.
Gdzie otrzymasz pomoc
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , - we wszystkich placówkach ZUS (https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/oddzialy-inspektoraty-biura-terenowe) oraz podczas e-wizyty w ZUS (https://www.zus.pl/e-wizyta).
Reklamacje
Zgłaszanie reklamacji
reklamacje dotyczące wniosku Dobry Start, w zależności od ich przedmiotu powinny być składane:
- w Banku – jeżeli dotyczą dostępu i funkcjonowania systemu bankowości elektronicznej Banku, etapu rejestracji wniosku w systemie internetowym Banku oraz jego wysłania;
- do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych – jeżeli dotyczą obsługi złożonego wniosku po jego wysłaniu do ZUS oraz oraz wypłaty świadczenia Dobry Start.
Gdzie otrzymasz pomoc w ZUS
- w Centrum Obsługi Telefonicznej (COT) ZUS w dni robocze (pn.–pt.) w godz. 7.00 –18.00 pod numerem telefonu 22 560 16 00 lub za pośrednictwem maila na adres:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , - we wszystkich placówkach ZUS (https://www.zus.pl/o-zus/kontakt/oddzialy-inspektoraty-biura-terenowe) oraz podczas e-wizyty w ZUS (https://www.zus.pl/e-wizyta).
Więcej informacji
Masz więcej pytań odnośnie programu Dobry Start?
Odpowiedzi możesz znaleźć na stronie Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej lub w załączonym dokumencie –
FAQ.
KOMUNIKAT
Zarząd Banku Spółdzielczego w Kościerzynie zawiadamia o Zebraniu Przedstawicieli Banku Spółdzielczego w Kościerzynie, które odbędzie się w dniu 22.05.2025 roku o godz. 1100
w Restauracji „Rzemyk” w Kościerzynie ul. Tkaczyka 6.
Porządek obrad:
1. Otwarcie i wybór Przewodniczącego Zebrania Przedstawicieli.
2. Wybór Komisji skrutacyjno-wnioskowej.
3. Stwierdzenie prawidłowości zwołania Zebrania Przedstawicieli i jego zdolności do podejmowania uchwał.
4. Przyjęcie Porządku Obrad.
5. Przyjęcie Regulaminu Obrad.
6. Przedstawienie sprawozdania Zarządu z działalności Banku w roku 2024, sprawozdania finansowego za 2024 rok wraz z przedstawieniem kierunków rozwoju Banku na 2025 rok oraz projektu Uchwały w sprawie podziału zysku za 2024 rok.
7. Przedstawienie sprawozdania Rady Nadzorczej Banku z działalności Rady wraz z oceną sprawozdania Zarządu, sprawozdania finansowego za 2024 rok, stosowania polityki wynagrodzeń oraz przestrzegania polityki ładu korporacyjnego i wewnętrznego w 2024 roku.
8. Przedstawienie sprawozdanie z samooceny adekwatności regulacji wewnętrznych dotyczących funkcjonowania i skuteczności działania Rady Nadzorczej Banku Spółdzielczego w Kościerzynie.
9. Przedstawienie raportu z przeglądu i oceny „Regulaminu działalności Komitetu Audytu w Banku Spółdzielczym w Kościerzynie” pod względem jego adekwatności.
10. Dyskusja nad sprawozdaniami Zarządu i Rady Nadzorczej oraz projektami uchwał.
11. Podjęcie uchwał w sprawach:
1) zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2024 rok, [Uchwała nr 1]
2) zatwierdzenia sprawozdania Zarządu z działalności Banku w 2024 roku oraz udzielenia członkom Zarządu absolutorium, [Uchwała nr 2]
3) zatwierdzenia sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej Banku w 2024 roku, [Uchwała nr 3]
4) oceny indywidualnej odpowiedniości członków Komitetu Audytu, [Uchwała nr 4]
5) oceny zbiorowej odpowiedniości Komitetu Audytu, [Uchwała nr 5]
6) oceny funkcjonowania polityki wynagrodzeń stosowanej w Banku w 2024 roku, [Uchwała nr 6]
7) oceny adekwatności regulacji wewnętrznych dotyczących funkcjonowania i skuteczności działania Rady Nadzorczej Banku za 2024 rok, [Uchwała nr 7]
8) oceny adekwatności „Regulaminu działalności Komitetu Audytu w Banku Spółdzielczym w Kościerzynie”, [Uchwała nr 8]
9) podziału nadwyżki bilansowej za 2024 rok, [Uchwała nr 9]
10) oznaczenia najwyższej sumy zobowiązań Banku. [Uchwała nr 10]
12. Wolne wnioski.
13. Zamknięcie obrad.
Zarząd
Banku Spółdzielczego w Kościerzynie
Harmonogram zebrań Grup Członkowskich
Banku Spółdzielczego
w Kościerzynie w 2025 roku
1. Będominek, Dobrogoszcz, Kaliska, Kłobuczyno, Kościerska Huta, Nowa Wieś, Sikorzyno, Wielki Puc, Zielenin
08.04.2025 roku (wtorek) godz. 10.00
2. Czarlina, Dębogóry, Gostomie, Korne, Niedamowo, Sycowa Huta, Wąglikowice, Wielki Klincz
08.04.2025 roku (wtorek) godz. 12.00
3. Cząstkowo, Kościerzyna Wybudowanie, Łubiana, Mały Klincz, Nowy Klincz, Małe Stawiska, Mały Podleś, Nowy Podleś, Sarnowy, Skorzewo, Stawiska, Wielki Podleś
09.04.2025 roku (środa) godz. 10.00
4. Kościerzyna
09.04.2025 roku (środa) godz. 12.00
Zebrania odbędą się w siedzibie Banku Spółdzielczego w Kościerzynie (II piętro - sala konferencyjna)
W dniach Zebrań otwarty będzie parking Banku. Zapraszamy do skorzystania.
Zarząd
Banku Spółdzielczego w Kościerzynie
Program Aktywny Rodzic ma ułatwić rodzicom i opiekunom dzieci do lat 3 pogodzenie zadań związanych z rodzicielstwem i aktywnością zawodową.
Z programu Aktywny Rodzic można otrzymać jedno ze świadczeń, m.in.:
Świadczenie aktywni rodzice w pracy
Świadczenie przysługuje na każde dziecko w wieku od 12 do 35 miesiąca życia. Warunkiem koniecznym jest aktywność zawodowa. Świadczenie przysługuje:
- matce albo ojcu, z którą/którym dziecko wspólnie mieszka i pozostaje na jej/jego utrzymaniu,
- opiekunowi faktycznemu dziecka (czyli osobie, która faktycznie się nim opiekuje i wystąpiła z wnioskiem do sądu rodzinnego o przysposobienie dziecka),
- osobie, która pełni funkcję rodziny zastępczej, albo osobie, która prowadzi rodzinny dom dziecka.
Świadczenie aktywni rodzice w pracy przysługuje osobie aktywnej zawodowo, czyli wykonującej pracę zarobkową (np. jako pracownik, zleceniobiorca, osoba prowadząca działalność gospodarczą, rolnik, funkcjonariusz tzw. służb mundurowych), która osiąga przychody na poziomie minimalnym. Od 1 lipca 2024 r. minimalne wynagrodzenie wynosi 4300 zł.
Świadczenie nie przysługuje, jeśli:
- dziecko uczęszcza do przedszkola – w takim przypadku można ubiegać się o świadczenie aktywnie w domu,
- dziecko uczęszcza do żłobka, klubu dziecięcego lub jest pod opieką dziennego opiekuna – w takim przypadku można ubiegać się o świadczenie aktywnie w żłobku lub aktywnie w domu.
Świadczenie wynosi 1500 zł miesięcznie na dziecko, a jeżeli dziecko ma orzeczenie o niepełnosprawności (łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji) – 1900 zł miesięcznie.
Świadczenie aktywnie w żłobku
Świadczenie przysługuje rodzicom i opiekunom dzieci, tj.:
- matce lub ojcu,
- opiekunowi faktycznemu, który wystąpił z wnioskiem do sądu o przysposobienie dziecka,
- opiekunowi prawnemu,
- osobie sprawującej pieczę zastępczą nad dzieckiem, tj. rodzicowi zastępczemu, osobie prowadzącej rodzinny dom dziecka,
- innej osobie, której sąd powierzył sprawowanie opieki nad dzieckiem.
Świadczenie przysługuje na dzieci, które uczęszczają do żłobka, klubu dziecięcego (znajdującego się w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych) lub są objęte opieką opiekuna dziennego (znajdującego się w wykazie opiekunów dziennych).
Nie ma początkowego wieku dziecka, od którego przysługiwałoby świadczenie. Warunkiem jest uczęszczanie dziecka do placówki i potwierdzenie tego w rejestrze żłobków albo w wykazie dziennych opiekunów.
Świadczenie przysługuje bez względu na dochód w rodzinie.
Świadczenie wynosi 1500 zł miesięcznie na dziecko, a jeżeli dziecko ma orzeczenie o niepełnosprawności (łącznie ze wskazaniami: konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji) – 1900 zł miesięcznie, nie więcej jednak niż wysokość miesięcznej opłaty ponoszonej przez rodzica lub opiekuna za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna.
Świadczenie aktywnie w żłobku nie przysługuje, jeśli miesięczna opłata za pobyt dziecka w żłobku, klubie dziecięcym lub u dziennego opiekuna jest wyższa niż ustawowo określony maksymalny koszt pobytu dziecka w takiej placówce. Od 1 października 2024 r. do 31 marca 2025 r. limit ten wynosi 2200 zł.
Świadczenie aktywnie w żłobku będzie wypłacane na rachunek bankowy podmiotu, który prowadzi żłobek, klub dziecięcy, zatrudnia dziennego opiekuna lub na konto bankowe dziennego opiekuna prowadzącego działalność na własny rachunek.
Świadczenie aktywnie w domu
Świadczenie przysługuje:
- matce albo ojcu, z którą/którym dziecko wspólnie mieszka i pozostaje na jej/jego utrzymaniu,
- opiekunowi faktycznemu dziecka (czyli osobie, która faktycznie się nim opiekuje i wystąpiła z wnioskiem do sądu rodzinnego o przysposobienie dziecka),
- na każde dziecko w wieku od 12 do 35 miesiąca,
- w wysokości 500 zł miesięcznie na dziecko.
Świadczenie nie przysługuje, gdy na dane dziecko rodzic lub opiekun pobrał rodzinny kapitał opiekuńczy w łącznej kwocie 12 tys. zł, nawet jeżeli dziecko nie ukończyło jeszcze 35. miesiąca życia.
Świadczenie przysługuje bez względu na dochód w rodzinie.
Kiedy złożyć wniosek?
Wniosek o świadczenie aktywni rodzice w pracy i aktywnie w domu można złożyć najwcześniej w 12 miesiącu życia dziecka. Prawo do świadczenia aktywni rodzice w pracy i aktywnie w domu zostanie ustalone od miesiąca, w którym wniosek wpłynie do ZUS.
Wniosek o świadczenie aktywnie w żłobku można złożyć najwcześniej w dniu, w którym dziecko zacznie uczęszczać do żłobka lub klubu dziecięcego albo trafi pod opiekę dziennego opiekuna. Jeśli wniosek o świadczenie aktywnie w żłobku zostanie złożony:
- w ciągu 2 miesięcy od dnia, w którym dziecko zaczęło uczęszczać do placówki
– prawo do świadczenia zostanie ustalone od tego dnia,
- w ciągu 3 miesięcy od 1 października 2024 r. (czyli od dnia wejścia w życie ustawy)
– prawo do świadczenia zostanie ustalone od 1 października 2024 r.
Świadczenia z programu Aktywny Rodzic:
- przysługują bez względu na dochód rodziny,
- nie podlegają egzekucji administracyjnej i komorniczej,
- nie pobiera się od nich zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych, składek na ubezpieczenia społeczne, ani składek na ubezpieczenie zdrowotne.
Szczegółowe zasady przyznawania świadczeń z programu Aktywny Rodzic znajdziesz na stronie www.zus.pl oraz w ustawie z dnia 15 maja 2024 r. o wspieraniu rodziców w aktywności zawodowej oraz w wychowaniu dziecka – „Aktywny rodzic”.
Więcej informacji
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie: Program Aktywny Rodzic – ZUS.
Szanowni Państwo,
z niepokojem śledzimy walkę, jaką południe Polski toczy z żywiołem wielkiej wody. Obserwujemy również, jak z dramatycznymi skutkami powodzi zmagają się miasta, w których znajdują się Banki Spółdzielcze SGB.
Rząd wprowadził stan klęski żywiołowej na terenach dotkniętych powodzią, zapowiada też, że wprowadzi specjalną ustawę dotycząca odbudowy po powodzi. Do pomocy świadczonej przez Państwo Polskie dołączają organizacje, takie jak Polski Czerwony Krzyż czy Caritas.
My również włączamy się do akcji. Uważamy, że siła Grupy SGB tkwi w tym, że potrafimy pomóc nawet w najtrudniejszych sytuacjach, a hasła o lokalnej bliskości banku i wzajemności to nie tylko słowa, ale też czyny. Nasze Zrzeszenie niejeden raz pokazywało, że potrafimy być solidarni, że chcemy i możemy się zebrać w ramach wspólnej pomocy. I że pomagamy. Mam nadzieję, że tak będzie również tym razem.

Uruchamiamy zbiórkę pieniędzy dla osób dotkniętych powodzią. To działanie sektorowe – robimy to wspólnie z drugim zrzeszeniem oraz Krajowym Związkiem Banków Spółdzielczych.
Banki SGB znane są z tego, że wspierają swoją lokalną społeczność w realizacji marzeń. Teraz częścią tej społeczności są także ci, którzy zostali najbardziej poszkodowani przez wielką wodę, nawet jeśli nie mieszkają na terenach, w których mają Państwo siedziby banków.

Uruchomiliśmy specjalne konto na zbiórkę dla potrzebujących: 90 1610 0006 9002 0100 0246 0002, na które można wpłacać pieniądze.
(SGB-Bank SA)
Jeśli chcecie wesprzeć pracowników - w tytule przelewu wpiszcie: Pomoc dla powodzian - pracownicy i banki
Jeśli chcecie wesprzeć mieszkańców - w tytule przelewu wpiszcie: Pomoc dla powodzian - mieszkańcy
Pieniądze może wpłacić każdy – również klienci indywidualni i firmowi.
Zbiórka potrwa do 30 września. Zebrane pieniądze przekażemy organizacji, która najlepiej wie, jak je wykorzystać. Mamy pewność, że pieniądze zostaną wydane zgodnie z celem, który założyliśmy.
Pomagajmy, działajmy! Jesteśmy Grupą 175 banków, to naprawdę duża siła!
Informacje prawne dot. zbiórki:
- Zbiórka nie ma charakter publicznego w myśl przepisów ustawy o zasadach prowadzenia zbiórek publicznych, nie zachodzą zatem przesłanki konieczności zgłoszenia zbiórki do ministra właściwego do spraw administracji publicznej.
- Darowizny przekazywane na cele charytatywne są zwolnione z VAT, zarówno na etapie zbiórki, jak i przekazania ich fundacji.
- Bank nie płaci podatku dochodowego od tych środków, ponieważ nie są one jego przychodem. Są to środki celowe, które po przekazaniu fundacji zostaną rozliczone jako przekazane na cele charytatywne.
- Brak obowiązku potwierdzenia przekazania tych środków przez bank do urzędu skarbowego.
DBAMY O SIEBIE NAWZAJEM
W Banku Spółdzielczym w Kościerzynie znajdziesz to, co oferują inne banki, jednak… jest różnica!
MY to nasze relacje. Kiedy rozumiemy wzajemnie swoje potrzeby i potrzeby naszej społeczności, możemy się wspierać i lepiej rozwijać.
Jako bank chcemy włączyć się we wspólne plany, marzenia i cele – dlatego to, co zyskujemy dzięki Waszej obecności, inwestujemy lokalnie na terenie miasta, gminy czy powiatu. Każda złotówka wpłacona do Banku Spółdzielczego
w Kościerzynie pracuje lokalnie i wspiera całą społeczność.
Dlatego dobrze otworzyć konto właśnie u nas!
TAKIE KONTO SPOKOTak dbamy o najmłodszych. Konto dla osób w wieku 0-18 lat. Idealne na początek przygody z bankowaniem! Takie konto spoko to:
Brak opłat za prowadzenie konta i kartę. W ramach Takiego konta spoko możesz korzystać z różnych produktów i usług. Informacja o dostępności oferty, w tym jej szczegóły oraz wysokość oprocentowania i tabela opłat i prowizji, dostępne są na naszej stronie internetowej. |
![]() |
TAKIE KONTO PROSTE
Tak dbamy o młodych.
Konto dla osób w wieku 18-26 lat, z pełnym zakresem usług bankowych. W ramach Takiego konta prostego możesz korzystać z różnych produktów Informacja o dostępności oferty, w tym jej szczegóły oraz wysokość oprocentowania i tabela opłat i prowizji, dostępne są na naszej stronie internetowej. |
![]() |
TAKIE KONTO BLISKIE
Tak dbamy o relacje!
Konto dla osób, które lubią załatwiać swoje bankowe sprawy W ramach Takiego konta bliskiego możesz korzystać z różnych produktów |
![]() |
TAKIE KONTO MOBILNE
Tak dbamy o tych, którzy lubią być online. Konto dla osób, które lubią korzystać z bankowości online. Takie konto mobilne to:
* przy łącznych wpływach min. 1500 zł miesięcznie Opłata za prowadzenie konta wynosi 0 zł, przy łącznych wpływach min. 1500 zł miesięcznie. W przeciwnym wypadku pobierana jest opłata 10 zł miesięcznie. Opłata za kartę wynosi 0 zł, przy łącznych płatnościach min. 500 zł miesięcznie. |
![]() |
TAKIE KONTO PREMIUM
Tak dbamy o najbardziej wymagających.
Konto dla wymagających. Zapewnia indywidualne podejście W ramach Takiego konta premium możesz korzystać z różnych produktów i usług. Informacja o dostępności oferty, w tym jej szczegóły oraz wysokość oprocentowania i tabela opłat i prowizji, dostępne są na naszej stronie internetowej. |
![]() |















